FAQ
Don't be afraid to ask questions.
Vragen over Star-Tracking
Organiseert Star-Tracking een event vanaf het begin of doet Star-Tracking enkel het administratief gedeelte?
Wij kunnen uw evenement vanaf het begin mee organiseren, dat is geen enkel probleem!
Zijn de medewerkers van Star-Tracking aanwezig op de evenementen?
Dit is afhankelijk over welk event het gaat. Is het een event waar enkel het inschrijvingsplatform wordt gebruikt, dan moeten er geen medewerkers van Star-Tracking aanwezig zijn. Is het een event waar er timing op voorzien wordt, dan zal er altijd een medewerker van Star-Tracking aanwezig zijn.
Vragen over het onthaal van een event, zie hieronder misschien antwoord op uw vraag.
Event op het Star-Tracking platform
Hoe kan ik een nieuw evenement toevoegen?
Hiervoor moet je een keuze maken tussen enkel het inschrijvingsplatform gebruiken of wil je gebruik maken van onze timing dienst?
Inschrijvingsplatform (Star-Tracking community): Aanvraag inschrijvingplatform
Tijdsregistratie (+ inschrijvingsplatform incl Star-Tracking community): Vraag nu je offerte aan
Welke details moet ik versterken bij het maken van een evenement?
Hiervoor hebben we een handig formulier dat je hier kunt downloaden.
Hoeveel dagen voor het evenement moet ik als organisator Star-Tracking contacteren om op tijd te zijn met de voorbereidingen van het evenement?
Hoe meer op voorhand we zijn hoe gemakkelijker we jullie kunnen helpen. We zien echter dat 2 weken een minimum is om op een comfortabele manier alles in orde te krijgen. Niet tegenstaat we al events binnen de paar dagen kunnen regelen hebben. Uiteraard streven we naar lange termijn relaties zodat we jaarlijks samen meer efficiëntie bereiken.
Wordt er ook advies gegeven over wat er veranderd kan worden zodat ons evenement beter is?
Advies is zeker mogelijk, wij steunen uw evenement van A tot Z en kunnen je mogelijkheden voorstellen/aanbieden.
We hebben meerdere wedstrijden als organisatie, is er een mogelijkheid dat we deze events kunnen bundelen?
Zeer zeker kan dit. Hiervoor neem je best even contact met ons op om dit verder uit te werken. Maar om toch al iets concreter te zijn, wij maken voor jullie een centrale pagina aan die wij dan kunnen aanpassen met de feedback van jullie. Op deze manier kunnen we alles groeperen zodat klanten van jou gemakkelijk voor elke event kunnen inschrijven.
Kunnen wij het inschrijvingsplatform ook gebruiken voor een privé initiatief?
Dit kan zeker, we hebben verschillende events die ons inschrijvingsplatform gebruiken om in gesloten groep zich in te schrijven voor een sportstage, kampjes, bedrijfsevents, ...
Deze inschrijvingsmodule staat dan niet op onze website en kun je enkel bereiken via een link die de organisatie kan verdelen.
Kunnen wij ons event personaliseren?
Ja, graag zelfs. Je kunt dit perfect zelf maar wij helpen jullie uiteraard. We hebben 2 foto's nog, de ene is:"Background - big (2880x760)" en "Background - small (560x280)". TIP, gebruik canva.
Als je dit hebt dan kun je deze uploaden op de admin site van Star-Tracking. Je komt op je event pagina en hier ga je klikken op "Event Image". Load één afbeelding op en sla op, hierna de volgende.
Registratie & aanmelding
Is het verplicht om een account aan te maken als deelnemer om te kunnen deelnemen aan jou event?
Ja het is verlicht om een account aan te maken op onze website. Op deze manier kunnen deelnemers hun eigen ticket steeds terugvinden en aanpassen.
Hiernaast willen we meegeven dat een account aanmaken automatisch gebeurd, het enige wat wij vragen is een mailadres en wachtwoord.
Een persoon heeft zich verkeerd ingeschreven, hoe kan ik als organisatie deze persoon aanpassen in het systeem zodat dit juist is?
Zie FAQ pagina voor gebruik van inschrijvingsplatform.
Kunnen we extra gegevens vragen tijdens de registratie?
Dat kan zeker, deze info moet je goed doorgeven van in het begin. Deze extra info kan ook gebruikt worden in de rankings. Bv. club, vereniging, gewenste snelheid,...
Kunnen we een vroegboekkorting instellen?
Jazeker kan dit, wil je de eerste 10dagen 5euro korting geven en hierna de vollepot of nog een verhoging? Dit kan allemaal, wij hebben hiervoor wel wat info nodig. Geef goed mee welke categorie welke prijs moet zijn en welke datums hieraan moeten gekoppeld worden.
Een organisatie wil een groepsinschrijving doen, kan ik dit in één keer importeren?
Ja dit kan zeker. We gaan in de FAQ pagina voor gebruik van inschrijvingsplatform hier dieper op in.
Tijdens het event
Hoe verloopt het onthaal/dag inschrijvingen van ons event
Wat is een speaker mat?
Dit is eigenlijk een extra meetpunt. Een speaker mat zetten wij 200-300m voor de finish of doortocht voor volgende rond. Hierdoor kunnen we de speaker op tijd briefen wanneer deze persoon over deze mat is gekomen en kan hij ervoor zorgen dat er extra aanmoedigingen komen van de supporters.
Offerte & betaling
Wat als ik tijdens de aanvraag van de offerte aanduidt dat het evenement 5 uur zal duren, maar het evenement loopt uit en duurt uiteindelijk 6 uur?
Wij zijn ervan bewust dat een event niet simpel is en dat wij langs onze kant ook flexibel moeten zijn om mogelijks langer te blijven zodat het event zeker achter de rug is en de kwaliteit er is zoals gevraagd. Uiteraard hebben we al heel wat ervaring en proberen we een goeie inschatting te maken hoelang een event gaat duren. We bespreken dit altijd uitgebreid met de organisatoren.
Hoe werkt het betalingsproces voor tickets of deelnamekosten?
De betalingen komen binnen via ons betalingsplatform. Dit geld staat dan op een derde rekening (zoals je een huis koopt en moet storten naar de notaris). Wij storten dan het geld over naar uw bankrekening volgens de gemaakte afspraken.
Wanneer gebeurt de betaling? Voor of na het evenement?
Meestal betalen wij het geld max één week na het event. Echter kunnen er onderling andere afgesproken gemaakt worden wanneer de betaling plaatsvindt.
Tip, bekijk altijd goed jou rekeningnummer.
Moet er een voorschot betaald worden?
Ja en nee. Ja, er moet een voorschot betaald worden, dit bedrag staat op de offerte. Nee, wij houden het geld van de inschrijvingen vast om het voorschot te betalen, hierdoor hebben jullie als organisatoren minder werk.
Op basis van wat wordt de offerte prijs berekend?
Er zijn heel veel diverse kosten verbonden aan een inschrijvingsplatform en tijdsregistratie. Op basis van deze kosten word de offerte gemaakt. Onze sterktes zitten vooral in een all-in service, met alle vragen kun je bij ons terecht.
Maakt de locatie van het evenement een verschil in prijs?
Ja, dit is een variabele kost en komen steeds met een camionette om al het materiaal mee te hebben.
Ook voor de timing is dit vaak belangrijk omdat wij elektriciteit nodig hebben en netwerk verbinding. Dit bespreken we altijd met de organisatoren.
Bent u een bedrijf, een school of een vereniging?
Selecteer de optie die het best bij jou past!
Meer te weten komen over ons aanbod?
We helpen je graag verder en vertellen je met plezier over al onze producten en diensten tijdens een persoonlijk gesprek. Alle vragen zijn welkom per mail.